23 آذر ,1396

حاج سید مهدی فال اسیری

مردم فهیم انقلابی اجازه نخواهند داد فعلان فتنه 88 در راس امور استان قرار گیرند

*در هفته‌ای که گذشت مصادف می‌شد با میلاد امام حسن مجتبی (ع) و در هفته آینده جریان ضربت خوردن و به شهادت رسیدن امام المتقین و همچنین شب‌هایی که احتمال لیله‌القدر بودن را دارد در پیش داریم من یک نکته‌ای را در رابطه با جریانی که در استان در حال شکل‌گیری است عرض می‌کنم و بعد کلامی را از امام مجتبی (ع) و اگر وقت شد فرمایشات امام علی (ع) و بعد دعایتان می‌کنم.

*نکته اول این‌که همان‌طور که مطلع شدید استان دار فارس استعفا داد و فعلاً استاندار نداریم خب گروه‌های مختلف درصددند که استانداری را بیاورند که با خط و خطوط خودشان هماهنگ باشد. در رأس این گروه‌هایی که دارند رایزنی می‌کنند و فعالیت می‌کنند کسانی هستند که با پنجاه و خورده‌ای در صدرای پیروز ریاست جمهوری بودند گرچه بعضی از آن‌ها از سران فتنه بودند.

 *مردم استان فارس گرچه بیشترین ضربه را بعد از انقلاب به دلیل اختلافاتی که در استان وجود داشته و ناهماهنگی‌هایی که بوده خوردند و از مواحب انقلاب، استان نتوانسته کما هو حقه استفاده کند ولی درعین‌حال مردم فهیم انقلابی و شهید داده هیچ‌وقت اجازه نخواهند داد که کسانی که در فتنه 88 نقش ایفا کردند و هنوز بر آن مواضعشان استوار هستند و حتی حاضر نشدند یک عذرخواهی ساده از آن حرکت

ضدانقلابی بکنند  در راس امور قرار گیرند. حرکتی که اگر نبود لطف و عنایت ویژه خدای متعال و امام زمان عج و همت شیران شب‌زنده‌دار، مملکت و انقلاب به ورطه سقوط رفته بود، ملت استان فارس قطعاً تحمل چنین کسی را نخواهد داشت و من نصیحت می‌کنم که کسانی که می‌خواهند استان دار را انتخاب کنند، توجه داشته باشند که مواظب آن درصدی که رأی آورند باشند و  ببینند چند درصد به انها رأی ندادند والبته  آن درصدی هم که به ایشان رای داده  بودند به چه امیدی بودند.

*کار را از این‌که هست خراب‌تر نکنند. گرچه بعضی‌ها بر این عقیده هستند که بعضی از افراد در بدنه دولت درصدند که مملکت را به آشوب بکشند درصددند راهپیمایی و تظاهرات و امثال ذالک راه بیفتدهرروز یک فشار و ضربه‌ای به مردم وارد می‌کنند یک روز حقوق را یک روز مالیات را یک روز بیمه را و این آخری هم یارانه را ،بعضی‌ها عقیده‌شان این است که این‌ها برای به خیابان کشیدن مردم هست و ظاهراً اگر این تحلیل درست باشد نشانگر این است که این‌ها قدرت تشخیص این معنا را ندارند که این ملت فرزندان شعب ابیطالب‌اند و حاضرند هرگونه سختی و مشقت را تحمل کنند درراه احیاء وزنده نگه‌داشتن دین و خون شهدا.

*صفات استانداران هم در مکتب ما خیلی روشن هست و در عهدنامه مالک، علی (ع) خیلی مفصل بیان کرده و هم عملکرد خود امام (ع) در طول حکومت پر فتنه چهار سال و اندی که داشتند.

*شما ببینید امام مطلع می‌شوند که استاندارشان در یک سفره پرزرق‌وبرقی شرکت کرده، حضرت شدیداً توبیخ می‌کنند، در محدوده استانداری اتفاقاتی می‌افتد که خلاف شئونات اسلام بوده، حضرت برخورد می‌کنند. در مورد خود حضرت، حضرت در استقبالی که مواجه می‌شوند با افرادی که جلو حضرت می‌دویدند، حضرت برخورد می‌کنند میگویند این چه حرکتی است که انجام می‌دهید، میگویند این‌یک نوع احترام هست ما داریم. در محلمان برای بزرگانمان این‌جوری احترام قائل می‌شویم. حضرت فرمودند این‌که نه به درد دنیا می‌خورد، نه به درد آخرت می‌خورد و سودی برای شما ندارد و برای بزرگان شما هم بد است حضرت محکم در برابر کسانی که می‌خواهند از ثروت و تجملات وزندگی تجملاتی استفاده کنند می‌ایستد.

*حکومتی که امام علی (ع) نشان ما داد این‌جور نبود که به‌مجرداینکه یک وزیر برود یک وزیر دیگر بیاید میلیارد تومان خرج دکوراسیون دفتر وزیر کنند، استاندار می‌آید میلیاردها تومان خرج آرایه‌گری و پرده اتاق استاندار می‌شود. این‌ها نمونه‌های الگوی اسلامی نیست این‌ها الگوهای شاهنشاهی هست این ملت خون دادند تحریم‌ها و مشکلات را تحمل کردند عزیزانشان را از دست دادند که از این تجملات و تشریفات و از این ناخدایی‌ها خارج شوند و به‌طرف خدا بروندو ارزش‌های اسلام و قرآن در جامعه‌شان حاکم شود.

*یک روایتی هست که در مورد امام مجتبی از امام صادق از آباء طاهرینش نقل کردند امام مجتبی در زمان خودشان عابدترین، زاهدترین و بافضیلت ترین مردم بود در این روایت اشاره‌شده امام وقتی‌که حج مشرف می‌شدند پیاده می‌رفتند و بعضی وقت‌ها هم با پای‌برهنه می‌رفتند. ویژگی‌های افضلی را که برای حضرت ثبت کرده امام صادق به ترتیب در 10 مورد بیان می‌فرمایند این‌ها را باهم یک مرور می‌کنیم که بلکه بتوانیم این خصلت‌ها را در خودمان ایجاد کنیم.

* اول می‌فرماید امام مجتبی هر وقتی‌که ذکر موت می‌شد گریه می‌کرد. ما مرگ را فقط برای همسایه حق میدانیم اصلاً باورمان نمی‌شود، برای خودمان فرصت‌های هزارساله قائلیم. می‌گوییم ما فعلاً هستیم بگذار این قصه را حل کنیم بعدش می‌رویم حساب سالمان را درست می‌کنیم به‌حساب و کتاب‌هایمان میرسیم روزه نگرفتیم، روزه‌هایمان را می‌گیریم ،نه ما پیر هستیم نه خدا بخیل. اصلاً یادشان نیست که در قبرستان همه مدل آدم وجود دارد .

*باورهای ما وقتی ارزشمند می‌شود که این‌ها را ما منتقل کنیم به اطرافیانمان و جو زندگی را تغییر دهیم.

*بعضی از کارها را خداوند متعال گفته نکنید، ربا را خدا گفته نزدیکش نروید چون جنگ باخداست در جامعه‌ای که خدای ناخواسته ربا و زنا رواج پیدا کند در آن جامعه خشک‌سالی عادی می‌رود، جوان چقدر می‌میرند همه این‌ها به خاطر این است که اصلاً به فکر لباس تقوی نیستیم. بالاخره آدم و حوا گول شیطان را خوردند و از آن درختی که خدا گفته بود نزدیکش نروید خوردند شیطان قسم خورد من خیرخواه شما هستم شما اگر دوست دارید برای همیشه جاودانه بمانید بیایید از این بخورید خداوند گفته بود آمریکا دشمن شماست دشمن اگر صدتا قسم هم که بخورد بازهم دشمن شماست به دشمن اعتماد نکنید از بهشت بیرونت می‌کنند اگر به دشمن اعتماد کردید لباس تقوی می‌ریزد آن‌وقت میگویند این مراکز هسته‌ای را که ما میدانیم ما می‌خواهیم برویم بقیه‌اش را نگاه کنیم این‌ها را خدا برای ما همه‌اش را فیلمش را گذاشته یک جو بصیرت می‌خواهد که انسان نگاه کند.

*اصلاً کسی نتوانست ببیند امام مجتبی هیچ‌وقت متذکر به یاد خدا نباشد هر کاری می‌کرد به یاد خدا بود ملاک و معیارش خدا بود. امام مجتبی یکی از ویژگی‌هایش این بود که حضرت هم صداقت لهجه داشت در مقابل مردم هم فصاحت بیان داشت، یک‌جوری حرف نمی‌زد که مردم را بپیچاند.