23 آذر ,1396

*موقعی که می‌خواهیم با امام زمان صحبت کنیم هیچ نگاه کرده اید ببینید بیان ما به شکلی است که  چه کسی طلبکار هست، چه کسی بدهکار؟ صحبت‌هایی را که می‌کنیم اگر نگاه کنیم می بینیم به زبان بی زبانی داریم میگوییم همه تقصیرها از امام زمان هست و ما مشکل نداریم مشکل اصلی ما شخص امام زمان هست، چرا؟ چون‌که ما خیلی وقت هست که داریم می‌گوییم عجل علی ظهورک یا صاحب‌الزمان ما که می‌گوییم بیا خودش نمی‌آید. تقصیر او هست خب همیشه امر می‌کنند به امام زمان که هرکجا که می‌روی برای ما هم دعا کن، موقع قرآن سر گرفتن حتماً ما را هم دعا کن. خب وقتی او دعا نمی‌کند ما تقصیرمان چیست خب پس مقصر اصلی کیست؟ شخص امام زمان!

*باید تجدیدنظر کنیم، یک‌ذره نگاهمان را عوض کنیم ببینیم این عبد صالح خدا را ما دست‌وپایش را بسته‌ایم فقط میگوییم بیا ،جلویش باتلاق درست کردیم و می‌گوییم بیا، خب بیاییم راه را درست کنیم برایش دست‌وپایش را بازکنیم تا بتواند بیاید. یک شعری را منتسب می‌کنند به آقای بهجت شعر جالبی هست خلاصه‌اش این است که هزاروخورده ای سال هست منتظر 313 نفر مرد هست که هنوز پیدا نکرده جالب این است که بر اساس بعضی از روایات این 313 نفر حتماً هم دنبال زنده‌هایش نمی‌گردد یک قلک گذاشته مرده‌هایش را هم دارد جمع می‌کند؛ یعنی 313 نفر مرده وزنده.

*نباید که همه‌اش یک‌طرفه امام زمان مقصر باشد.ایشان باید تعجیل کند در ظهورش و دعا کند و هر جا رفت حواسش به ما باشد ولی ما اصلاً نه یادش باشیم نه جایی برایش داشته باشیم، هیچی!!!!!!

 *ما داستان فلسطین را من‌باب تذکر باهم مرور می‌کنیم این فقط مختص فلسطین نبوده همین‌جا هم ممکن هست اتفاق بیفتد افرادی که فقط نوک دماغشان را می‌بینند یا اصلاً خودشان را کور می‌کنند و همان نوک دماغشان را هم نمی‌بینند خب این‌ها همیشه در حال زندگی می‌کنند نسبت به آینده اصلاً هیچ برنامه‌ای ندارند، هیچ تفکری ندارند این‌ها مشکل‌ساز می‌شوند.

* آمدند برای فلسطینیان برنامه ریختند چند نفر را فرستادند در منطقه فلسطین گفت بروید زمین های آن‌ها را گران‌تر بخرید زمین خریدوفروش کردن اشکال دارد؟ نه اصلاً اشکال ندارد. ولی از کی بخری، از کی بفروشی مهم استاین‌ها چشمانشان را باز نکردند آن‌ها هم آمدند به یک قسمتی زمین‌ها را خریدند و سند زدند به نامشان.

*همین قصه‌ای که در نی‌ریز هم دارد اتفاق می‌افتد ،در نی‌ریز چون بهائیت روی آن نظر دارد و اینجا شهر وحید بوده ،خیلی برایشان مهم بوده همین‌الان هم از خیلی جاها بلند می‌شوند می‌آیند برای زیارت.

*این‌ها همه‌اش برای چیست، برای این است که ما مسلمانان تقصیر خودمان هست تقصیرها را گردن امام زمان نیندازیم امام زمان و ائمه حق همیشه آنچه را که باید بگویند گفته‌اند و میگویند آنجایی که مشکل درست می‌شود جایی است که ما حرف گوش نمی‌کنیم ما خودمان مجتهد هستیم ما اضافه بر حرف اماممان خودمان نظر داریم ما در قرآن خودمان هم‌نظر داریم قرآن می‌گوید اصلاً شایسته نیست که مؤمنین و مسلمان با کافر و دشمن خدادوست شود اصلاً طرح دوستی و روابط با دشمن خدا قرآن می‌گوید بد هست آن‌وقت ما بیاییم با دشمنان خدا رفیق شویم.

* آن‌وقت موقعی که زهرشان را ریختند و نیششان را زدند ما نابودتریم ،مدام می‌گوییم الغوث الامان یا صاحب‌الزمان. خودکرده را تدبیر نیست. چند تا دعا ما داریم که این‌ها اصلاً مستجاب شدنی نیست این‌ها جزو روایات مسلم هست. همه هم بلد هستید مثلاً یک مرد همیشه برود مکه و کربلا و در خانه دعا کند خدایا من از دست این زن نجات بده این دعا اصلاً امکان ندارد که مستجاب شود خدا خطاب می‌کند که مرد اختیار زن را دست‌تو دادم طلاق را دست‌تو دادم تو آمدی اینجا نق می‌زنی؟ چرا حرف کفر می‌زنی؟ این اصلاً قبول نمی‌شود امام باقر (ع) در تابستان داشتند کار می‌کردند عرق از تمام بدنشان می‌ریخت یک مسلمان شیعه نفهم که از معرفت‌های اسلام فقط جلدش و پوستش را فهمیدند رسید عرض کرد یا ابن رسول‌الله اگر واقعاً در همین حالت مرگت فرابرسد خجالت نمی‌کشی جلو جد رسول‌الله ببینید این شیعه‌های ما چقدر امام زمان را می‌شناختند چقدر می‌فهمیدند اصلاً امام زمان یعنی چه؟

*ما نگاه به خودمان نکنیم که الحمدالله همه ما خوب می‌فهمیم جایگاه امام کجاست جایگاه ماموم کجاست نگاه نکنیم همه ما خوب می‌فهمیم که ما باید حرف امام زمان را گوش کنیم نه امام زمان حرف ما را گوش کند همه تقصیرها را می‌اندازند گردن امام زمان، گردن خدا، گردن روزگار و تقدیر، قرآن دارد داد میزند می‌فرماید اگر بگردید دشمن‌ترین، کینه‌توزترین افراد یهودی هستند نسبت به مؤمنین آن‌وقت ما برویم با یهودی‌ها بنشینیم و صحبت کنیم و با آن‌ها دوست شویمخب آقایان در فلسطین خیال کردند که این‌ها دوستمان هستند مسلمان نباشند پول که خوب می‌دهند خب بعدش هم با پول یک مترمربع زمین ما می‌شود یک میلیارد از زمین تو را می‌گیرد نسبت به حیثیت تو مالک می‌شود نسبت به هویت تو دارد مالک می‌شود هویت تو را از بین می‌برد.

*امام (ره) وقتی‌که گفت اسراییل باید نابود شود هنوز حکومت دستش نبود هنوز که در تبعید بود ،امام یک سری از حرف‌هایش را زمانی زد که جایگاه آن‌چنانی نداشت ولی حرفش را می‌زدامام حجت را بر همه تمام کرد فرمود اگر مسلمانان هر نفر یک سطل آب بریزد اسرائیل را آب خواهد برد

 *این معنایش این است که مثلا هرکس به سهم خودش سعی کند تمام جنس‌هایی که مربوط می‌شود به اسرائیل نخریم این سطل آب به اسراییل نیست این سطل آب به آسیاب اسرائیل ریختن است با گفتن تنها مرگ بر اسرائیل که به درد نمی‌خورد، این گفتن وقتی‌که جنس آمریکایی می‌خری مثل این است که می‌گوییم الهم کشف کل مریض ولی اصلاً هیچ اقدامی نمی‌کنیم نه نسبت به بیمارستان نه راجع به درمانگاه هیچی. الهم کشف کل فقیر پول‌هایمان را می‌بریم می‌گذریم بانک ....، قرض‌الحسنه که اصلاً هیچی همین‌طوری فقط می‌گوییم.