23 آذر ,1396

در 37 سالروز جشن انقلاب اسلامی ایران

با حضور جمع کثیری از دوست داران انقلاب در شبستان مسجد جامع مهدی(عج)

دهمین جلسه نماز با سمت قبله صحیح برگزار شد

پس از برگزاری نماز جماعت به امامت امام جمعه محترم آیت الله فقیه، آقای رنجبر در مدح امام و شهدا و انقلاباسلامی ابیاتی را قرائت نمودند.

سپس حجت الاسلام و المسلمین فال اسیری ضمن گرامیداشت یاد امام راحل عظیم الشأن و شهدای انقلاب اسلامی گفتند:

انقلاب اسلامی ما دو پایه و اساس و اصل داشت. یکی امامت و دیگری امت. امامت انقلاب در جایگاه امام به به بهترین وجه انجام وظیفه کرد و ملت هم به وظیفه امت و در جایگاه امت خوب فهمید و خوب عمل کرد در نتیجه انقلاب شکوهمند اسلامی که در طول تاریخ بعد از ظهور اسلام نمونه نداشت به پیروزی رسید. ایشان ضمن بیان خاطره ای از مراسم چهلم حاج آقا مصطفی در مسجد ارگ تهران بیان داشتند: تا آن روز به امام(ره) می گفتند: "حاج آقا روح الله خمینی"اماآقای روحانی که الان رئیس جمهور است سخنران آن جلسه بود. ایشان در آن جلسه با قرائت آیه"وَ إِذِ ابْتَلى‏ إِبْراهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّي جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِي قالَ لا يَنالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ (بقره124)"گفت: من پیشنهاد می کنم از الان دیگر به حضرت آیت الله العظمی خمینی بگویید "امام خمینی"

این نام"امام خمینی"از این جا شروع شد اما بودند آدمهایی که از بغض و حسادت می ترکیدند! بعضی ها تا 7 -8 سال بعد هم حاضر نبودند به ایشان بگویند امام! می گفتند: " امام سیزدهم درست شده!"و از این داستان ها.

حاج سید مهدی فال اسیری، امام جماعت مسجد جامع مهدی(عج) ادامه داد: در ابتدا گفتم که امام جایگاه امامت را خوب شناخته بود و خوب به وظائفش عمل کرد. اولین جایگاه امامت را همین آیه شریفه بیان می کند که اگر قرار باشد کسی امام امت بوده و محدوده امامتش نیز الهی باشد باید جزء ظالمین نباشد چون امامتی که با پشتوانه اش الهی است عهدی الهی است و آن وقت بر امت وظائفی را می آورد و امت در قبال چنین امامی وظایف خاصی دارند که یکی از آن وظایف تبعیت محض است پس اگر کسی می خواهد در چنین جایگاهی قرار بگیرد قطعا نباید جزء ظالمین باشد یعنی طبق فرهنگ قرآن نباید گنهکار باشد و امام(ره) این جریان را خوب می دانست و خوب هم عمل کرد این از دیدگاه قرآن.

ایشان در ادامه با بیان روایتی از امام صادق(ع) گفنتد: احترام علم و عمل آن قدر زیاد است که اگر کسی عالم شد عامل هم می شود. اگر کسی عامل شد عالم هم می شود. علم و عمل لازم و ملزوم هم هستند و اگر کسی به علمش عمل نکرد و قدر آن را ندانست، این فرد حقیقتاَ جاهل است مانند اینکه  کسی ادعا دارد که من می دانم آتش می سوزاند بعد دستش را با آتش سوزانده و به خود آسیب می رساند خب کشف می کنیم که این وقتی می گفت من می دانم که آتش سوزنده است بیخود می گفته و واقعاَ نمی داند و علم را مثل طوطی حفظ کرده بود. طوطی خیلی خوب حرف می زند ولی معنایش را نمی داند و علم به مفاهیم ندارد. حالا این روایت و مثالها را منطبق بر سیره امام(ره) می کنیم آن امامی در جایگاه امامت امت قرار گرفته، آنهم امامتی که عهد خداوندی است. امام اولین عامل به علم خودش بود و در جریانات مختلفی که پیش آمد چه سیاسی، چه فقهی و چه اجتماعی علمش هر چه را که اقتضا می کرد همان را عمل می نمود. حجت الاسلام فال اسیری با ذکر فتوای مشهور امام راحل در مورد شطرنج اضافه کرد: وقتی امام یک چنین فتوایی را دادند یکی از علمای بزرگ که جزء اصحاب بیت امام هم بود و امام هم خیلی برای او احترام قائل بودند برای امام نوشتد که آقا در این موقعیت نباید این طور فتوا بدهید چون بعضی از مؤمنین ممکن است موضع گیری کنند بر علیه شما. امام در جواب این قضیه نامه بلند بالایی نوشت و خلاصه اش هم این بود که من آبرو را می خواهم برای اسلام، نه اسلام را می خواهم برای آبرویم. حکم اسلام را از من خواستند آن را که توانسته ام استنباط کنم  اعلام می کنم چه به ضررم باشد، چه به نفعم باشد. این هم در باب عمل به علمش. امام آنچه را که علم داشت عمل می کرد آن وقت کسانی که این طور باشند خدا به آنها الهاماتی عنایت می کند. امام علی(ع) در خطبه شقشقیه فرمودند که اگر کسی نبود که حضور جمعیت و اگر نبود که خداوند از علما تعهد گرفته من اصلا چنین قضیه ای را بعد از24-5  سال قبل قبول نمی کردم. این ر ا امام در تمام زندگی اش نشان داد و معلوم شد که بی خود کسی امام نمی شود، بی خود محبوب قلوب همه نمی شود. امام از معدود کسانی بود که به مرجعیت رسید و رساله چاپ نکرده بود. امام از جمله کسانی بود که یک قدم برای مرجعیت خودش برنداشت. حتی بعد از فوت مرحوم آیت الله بروجردی رسم بود، عرف بود تو جامعه که هر که ادعای مرجعیت دارد، حکم بگیرد ایشان حاضر نبود حکم بگیرد. چرا؟ چون می خواستند امامی باشند که خداوند قولش را به ابراهیم داده بود. این هم یک نکنه که لازم بود راجع به امت برای شما بگویم.

ایشان با استناد به آیه 30 سوره مبارکه فصلت إِنَّ الَّذِينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلَّا تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا ادامه دادند: امت بر این آیه و بر جایگاهی که امت داشت در این آیه محکم ایستاد یعنی اول گفتند ربنا الله پرودگار ما خداست. به نام نامی اعلی حضرت همایونی نه. به نام الله پروردگار عالم، نه شرقی نه غربی فقط حکومتی که از اسلام باشد. محکم پای آن ایستادندو بعد هم استقامت کردند و ایستادند پس مستحق پیروزی بودند. اگر شما دیدید و شنیدید که امام در بعضی از جریانات محکم فرمودند ما قطعا پیروز هستیم بر اساس وعده الهی که در قرآن و در فرمایشات و اهل بیت داده شده بود می باشد چراکه اگر امامت امتی و امت امامی این گونه باشد پیروزی صد در صد است. لذا امام فرمودند: "چنین امتی را حتی پیغمبر هم نداشت"و شما دیدید روزی که امام رحلت کردند چه غوغایی شد و در مقوله جانشین هم جانشینی تعیین که با تمام شواهد و دلائل نظر امام هم بر ایشان بود. این کار امت ما بود. حالا بروید سراغ امت پیغمبر، امت پیغمبر چکار کردند؟ امام صادق(ع) می فرماید: بعد از رسول الله(ص) 3 تا بعضی روایات هم تا 7 تا فرمودند از مسلمانان باقی ماند! آنوقت چه کسی را انتخاب کردند؟ آیا شخص انتخاب شده همان شخصی بود که پیغمبر می خواست؟ به همین دلیل می فهمیم وقتی امام فرمودند امتی که من دارم پیغمبر هم نداشت، امام حسین هم نداشت، امام حسن هم نداشت واقعا درست گفته بودند و به شما نه تنها امام خمینی افتخار می کند و سربلند است بلکه به وجود شما و به بصیرت شما و به عمل به هنگام شما امام زمان(عج) و رسول الله(ص) هم در پیشگاه خداند متعال مباهات می کنند.

در ادامه حضرت آیت الله فقیه امام جمعه نی ریز به ایراد سخنرانی ذیل پرداخت:  

قال الاعظیم فی کتابه...

شب شادی شماست؛ فردا هم که آن‌چه در توان دارید در معرض قرار بدهید. با حضورتان اثبات می‌کنید که نظام را دوست دارید و با رهبر نظام بیعت می‌کنید. ان‌شاءالله این نظام الهی و هدیه الهی باقی بماند. صحبتی که مقام معظم رهبری در این روزها فرمودند این است که شما مردم حضور پیدا می‌کنید و جواب و پاسخ دشمنان دین را خواهید داد؛ خصوصا آمریکای جنایتکار و فاسد که در راس مستکبران قرار دارد. با حضورتان و با مشت‌های گره کرده و شعارتان تایید می‌کنید هم نظام را و هم رهبر نظام را و هم راهی که دارند می‌روند و دنبال می‌کنند و استقلال کشور را حفظ می‌کنند؛ قبول دارید. خب مطالبی را که لازم بود درباره امام و انقلاب فرمودند و باز هم گفته می‌شود نه فقط در دهه فجر بلکه در همه ادیان ما وظیفه داریم از اماممان پشتیبانی کنیم؛ نظراتش را بیان کنیم؛ صحبت‌هایش مطرح شود. چرا؟ چون امام از خودش چیزی نداشت؛ هر چه می‌فرمود از قرآن و سنت بود. قرآن را برای شما تفسیر کرده؛ روایات را معنا کرده؛ امامت الهی در میان شما رواج داده که احکام الهی اجرا شود. دیدید به حضرت ابراهیم(ع) بعد از امتحانات گوناگون، مقام امامت را دادند. فرق امامت و نبوت این است. نبوت مقام ابلاغ است؛ امامت مقام اجراست. اول باید به مردم ابلاغ شود؛ پیام برسد بعد در مقام اجرا برسد لذا حضرت ابراهیم بعد از امتحان، مقام رسالت و امامت را خداوند به او داد. این‌که فرمودند: لا ینال اهل الظالمین، خلفایی که آمدند؛ این‌ها در بدو امر مشرک بودند؛ بت پرست بودند؛ کافر بودند و در آخر عمر اسلام را پذیرفتند. بعضی ها به ظاهر مسلمان بودند و اطلاعشان اطلاع سیاسی بود. خدا را قبول داشتند؛ پیغمبر را قبول داشتند؛ قرآن را قبول داشتند؛ اما از نظر سیاسی مرتد شده بودند. این جمله خیلی مهمی است؛ این‌که شماها در مسائل نماز و روزه و خمس از مرجعتان تقلید کنید ولی در مسائل سیاسی نظر خودتان را اعمال می‌کنید؛ این‌ها بی‌اطلاعی است. دیدید وقتی که مسائل سیاسی می‌آید؛ دیگر کاری به علما ندارید و رای خودتان حاکم است. در عین این‌که آزادید؛ رای‌تان هم آزاد است. رهبر معظم انقلاب هم می‌فرماید من از نظر اجتماعی یکی بیشتر نیستم؛ اما وقتی که آن رهبر و امام شد؛ باید آن شرایطی که اسلام تعیین می‌کند؛ شما سعی کنید مصداق آن شرایط را پیدا کنید که تطبیق با دین باشد  و الا در عبادات، بله در شکیات باید دقت کنید؛ پیروی کنید از امامتان و مراجعتان و رهبرتان. آن کاری را کنید که رضایت امام عصر در آن باشد. این‌ها کاری کردند با این‌که پیغمبر تعیین کرده بود 80 روز، نشد؛ از عید غدیر تا وفات پیامبر ببینید چقدر است؟ این دو ماه و خرده ای که فاصله شد چه شد که یکی کر شد؛ یکی کور شد. نفهمیدند و خودشان را به کری و کوری زدند. وقتی رهبر مشخص شد الهی بود؛ پیغمبر تعیین کرده بود؛ چرا به حاشیه رفتند؟ جنازه پیغمبر روی زمین است و امیرالمومنین در حال غسل داند ایشان است. آن‌ها کاری به غسل پیغمبر ندارند؛ آن‌جا می‌خواهند نقشه بکشند. سقیفه درست کردند که این دولت فعلی عربستان حتی آن محل سقیفه را هم خراب کرد. سابقا دری داشت؛ پیکری داشت؛ تو بازار می‌گفتند محل سقیفه این‌جا بوده؛ همه را خراب کرد. امام ذخیره الهی بود ؛ پاک بود؛ معطر بود؛ تهذیب نفس کرده بود؛ از اساتیدش استفاده برده بود از مرحوم شاه‌آبادی استادش که اهل عرفان و اهل معرفت بود؛ اهل دانش و کمال بود. امام مسائل را قبلا می‌دانست و لذا به میدان آمد و از همه چیز گذشت. از تشریفات، از مقام، حتی از نماز جماعت. امام مسجد نداشت که دنبال یک مسجد باشد و نماز جماعت بخواند؛ حتی نماز میت. آن‌جایی که لازم بود قد علم کرد و ایستاد. خیال هم نمی‌کردند که این‌طور مردی پیدا شود. لذا بعد از فوت آیت‌الله حکیم شاه دو تا تلگراف زد؛ یکی به آیت‌‌الله خوانساری، یکی هم به آن سید. آن شب تمام طلبه‌ها کشیک می‌دادند. خدا رحمت کند مرحوم آیت‌الله ربانی شیرازی، رفت و آمد دولتی‌ها را زیر نظر داشتند. همه آن شب توجه داشتند که چی پیش می‌آید؛ با کجاها عهد و پیمان می‌بندند؛ چه می‌کنند که بعد آن دو تا تلگراف مخابره نشود به خیال این‌که مرجعیت را ببرند نجف که اول نجف بردند بعد هم آوردند ایران که دیگر کسی نباشد. ولی وقتی خدا بخواهد الله و یجعل رساله العلم... خداوند رسالتش را به امام داده؛ امام ایستاد در مقابل دولت. اولا بعد از پیروزی روحانیت بعد از دو ماه مبارزه انجمن‌های ایالتی که خداوند رحمت کند مرحوم اردوانی این نهضت را نوشته؛ نهضت دو ماهه را. پیروزی روحانیت را نوشته و بعد مستقیما نظام با خود شاه است. نخست وزیر از چنار، شاه جواب تلگراف امام را نداد. نتیجتا امام هم کاری به او نداشت. بعد از آن‌که اتمام حجت کرد؛ گوش نکرد و آن هم پشت سر هم اطلاعیه داد. حرف‌هایش را محکم زد در آن جریانی که در فیضیه واقع شد. آن روز زد و خورد شد؛ علما صدمه دیدند؛ همان روز امام در منزل فاتحه گرفت. یادم هست آقا دم در نشسته بود و فضلا و علما همه می‌آمدند؛ دستور داد در فیضیه را هم باز بگذارند تا جنایات این‌ها روشن شود که بعد از آن اطلاعیه‌ای که در چهلم شهدای فیضیه داد و در آن مستقیما معنای شاه دوستی و شاه پرستی را مشخص کرد و پرده را بالا زد. در ماه محرم آقا حکم تاریخی رهبری را انجام داد و بعد از آن نطق 12 محرم، 15 خرداد، امام دستگیر شد که در آن واقعه حدود 15هزار نفر شهید شدند. رهبری امام آن‌جا معلوم بود؛ خون دادند و امام ایستادگی کرد و بعد از 10ماه هم آزاد شد. بعد مساله کاپیتالسیون پیش آمد و 30 هزار اطلاعیه در ارتش پخش شد. این‌ها را در یک استکانی می‌کردند و تو خانه‌ها می‌انداختند و می‌شکست و صدا می داد. بعد از آن امام را تبعید کردند در 13 آبان که امام به ترکیه تبعید شد. آن‌وقت تو روزنامه یک خط نوشتند که چون آقا با تمامیت ارضی ایران مخالف بود به این کشور تبعید شد. امامی که 8 سال جنگید که یک وجب از خاک وطن به دست بیگانه نیفتد با تمامیت ارضی مخالف بود؟ با استقلال کشور مخالف بود؟ نه با دیکتاتوری، با استبداد آن‌ها، با استکبار جهانی که به دست آمریکایی‌ها اجرا شده بود مخالف بود. لذا 13 سال آقا در روستا بود؛ پشت تحریرالوسیله هم نوشته شده. وقتی که من نجف بودم رفتم خدمت آقا، یک تحریرالوسیله دو جلدی یک دینار و ربع که 25 تومان می‌شد آن موقع خریدم با هواپیما به ایران آوردم. الان هم هست؛ تحریرالوسیله را نوشتند؛ پشتش هم چاپ شده که چاپ نجف هست که به خاطر حوادثی که حزن‌آور است و باعث غمگینی مردم می‌شود مرا تبعید کردند. ان‌شاءالله تاریخ ثبت می‌کند این حوادث ناگوار را و در اختیار مردم قرار می‌دهد. علما، دانشمندان، بزرگان دین، فضلای حوزه، آن‌ها مسائلی را که می‌دانند و در ذهن آن‌هاست را باید مکتوب کنند که نسل امروز از امام و برنامه‌هایش مطلع شوند. یک روز امام تو مسجد اعظم فرمودند یعنی می‌شود که این حرف‌های من یک روز از این دیوارهای مسجد بیرون برود؟ فرمود می‌شود که برای بهبود وضع کشور دو تا وزارت‌خانه را به ما واگذار کنند؟ ولی لطف خدا شامل حال شد؛ امام تبعید شد از آن‌جا به نجف به خیال این‌که مراجع بزرگ نجف با آن علم و دانشی که دارند امام تحت الشعاع قرار بگیرد و کسی دیگر سراغ امام نرود؛ مثل آیت‌الله شاهرودی، آیت‌الله حکیم بود؛ آیت‌الله آخوندی بود و دیگر علما و دانشمندان گفتند اگر امام رفت آنجا دیگر نطق نمی کند و لی امام با آن پاکی و آن قداستی که داشت به همه علما احترام می کرد، حرمت می گذاشت امام درسش  را شروع کرد کتاب بیعش را در جلد 10، حکومت اسلامی را مطرح کرد ولایت فقیه اگر آن موقع می گفت دو وزارت خانه فرمود این نظام باید ساکت شود. تئوری حکومت را در نجف داد و..... کتاب فارسی چاپ شد حالا عربی آن در کتاب بیع آقا هست. و همین باعث شد که علما و فضلا و دانشمندان قم دنبال کنند و بعد از 14 سال امام به پاریس  برود و بعد از پاریس به ایران بیاید. در آن خوف و خطر از آنجا با لطف خدا وارد ایران زمین شود و در عرض 10 روز کار را تمام کند 12 بهمن وارد شد 5-6 میلیون نفر در بهشت زهرا حضور داشتند حدود 90 نفر ماه بودیم با مرحوم سید فخرالدین با هم رفتیم آن وقت حکومت نظامی بود عده ای همراه ما بودند دوتا اتوبوس  بعضی ها فوت شدند بعضی ها هستند تو بهشت زهرا آمام آمد و آن صحبت تاریخی را کرد که با کمک این ملت و این مردم تو دهن این دولت می زنم و دولت تعیین می کنم بختیار رفت آن دولت بازرگان و برنامه های قبلی که شورای انقلاب بودند تحقق پیدا کرد و امام در روز 22 بهمن رادیو اعلام کرد جمهوری اسلامی را 21 بهمن هم حکومت نظامی بود شکست حکومت نظامی را. و بساط آنها برچیده شد. و تا امروز 36 سال از این جریان می گذرد و ما جشن می گیریم این جریان را. ولی باید دقت کنیم نسل جوان ما از این جریانها خبر ندارند، از شکنجه ها و ستم ها و ظلم هایی که در زمان پهلوی انجام می شد مطلع نیستند این مسائل باید برای مردم بیان شود تاریخ آن روز مطرح شود تا جوانان عزیز ما توجه کنند . قرآن می فرماید شما مسلمانان لتبلون فی اموالکم و انفسکم شما باید امتحان شوید هم امتحان مالی هم امتحان جانی اگر شهید دادید، اگر به جبهه ها کمک کردید قرآن می گوید امتحان می شوید لتبلون فی ..........اگر به پیغمبر اهانت کنند، اگر قرآن را آتش بزنند، اگر چادر از سر دخترهای مسلمان در فرانسه و جاهای دیگر بردارند، اگر در جاهای دیگر با مسلمانان یجنگند ، این خدا فرموده از دشمن ، از اهل جدال یعنی از یهود ونثاریو از مشرکین، ملحدین، کفار شما باید اذیت شوید این جور نیست که شما را رها کنند نه. ...........اما دوای آن چه هست؟ فان تسبروا و تتقوا.....اگر استقامت کنید، صابر باشید و تقوا داشته باشید در جای دیگر هم می فرماید فان تصبروا و تتقوا لا یضرکم کیدهم... اگر استقامت باشد تقوا هو باشد کید و نقشه آمریکا ، غرب و دشمنان دین هیچ به ما ضرر نمی رساند، قرص و محکم باید در برابر دشمنان ایستاد و با یکدیگر همراه بود، وحدت داشته باشید، بصیرت هم داشته باشید، آن روز خدمت رهبری بودیم صحبت کرد برای 5 آذر رفتیم خیلی سفارش ایشان فرمودند که مدیریت جهادی باشد اما بصیرت داشته باشید که انسان در دینش آگاهی داشته باشد بعد از آگاهی عامل به وظیفه باشد وقتی عامل شد و عالم شد و بصیر بود مشکلی ندارد. لذا ازخواص عده ای فریب خوردند، گرفتار شدند. لذا رهبر معظم مرتب این معنارا تاکید دارد کهمردم بصیرت داشته باشند گول اجانب و بیگانگان و منافقان داخلی و آنهایی که بی دردند و دنبال عیش ونوش هستند فکر این ملت محروم و مستضعفی که سالیان دراز زیر چکمه طاغوت بوده و حالا آزاد شده نفس می کشند دوباره.....کنند و تابع بیگانگان قرار بدهند نه دشمنان ما هرچه که می گویند جدا آنچه در سینه درند و ما تخفی صدورهم اکبر..... دشمنی با کینه از تبلیغاتشان آشکار است تمام صحبت ها و تبلیغاتی که همه اش بغض و کینه و دشمنی اسلام است خدا می گوید و ما تخفی صدورهم اکبر آنچه در سینه دارند بیشتر است یک قسمتی از آن را ظاهر می کنند رویشان نمی شود بگویند آقا اسلام را نمی خواهیم یک میلیار ، دو میلیارد مسلمان هست بگویند آقا قرآن نه کعبه را زیارت نکنید نماز هم نخوانید کسی نمی پذیرد ولی کاری می کنند که زیرآب دین را بزنند با برنامه هایشان، با تبلیغات سوءشان با ماهواره هایشان با آن فیلمها دارند نسل جوان را بی تفاوت می کنند نه این که بتوانند جوانها را از اسلام جدا کنند نه می گویند یک عده ای از مسلمانان را مسیحی کردند اما اینها تا اسم پیغمبر برده می شد صلوات می فرستادند به این مفتی نمی توانند اسلام را از دل ما خارج کنند اما سست می کنند، بی تفاوت می کنند. لذا باید دقت کنید، مواظب باشید این راهپیمایی برای این است که نشان بدهید ما نظاممان را می خواهیم، رهبری مان را هم می خواهیم. قانون اساسی و نظام را دوست داریم خب فرمودند آقای روحانی اول کسی که لقب امام را ابداع کرد همین مرد است علی ای حال کسی که با حوزه علمیه همراه است و خودش می فهمد دین یعنی چه، رهبری یعنی چه، اطاعت از رهبر یعنی چه. لذا امیدواریم که این دولت تدبیر و امید هم کار خودش را انجام دهد و بعضی ها خیال نکنند حالا که این دولت آمده یک خبری هست نه خیر این دولت، دولت اسلامی است و باید طبق قرآن و احکام الهی عمل شود و رهبری هم مراقب همه است، مواظب است، تمام اخبار هم به ایشان می رسد و با تدبیری که دارند همه جامعه را باید جمع کنند و نظارت برهمه داشته باشند و تمام مردم اسلام را ترویج کنند، و نظام الهی باقی و برقرار باشد.